Escriure

Duras, Marguerite

Escriure és el recull de cinc textos que podem considerar un llibre-testament de Duras. L’autora hi ofereix confidències relacionades amb la seva vida, les imatges i les històries que l’han perseguida, la creació literària. També hi planteja una àmplia reflexió sobre l’escriptura i sobre l’essència del llenguatge.Els textos d’Escriure llisquen, entre pauses, per la casa de Neauphle, completament envaïda per l’acte de l’escriptura, on troba l’entorn idoni per aprofundir en la reflexió contínua que la sedueix i l’habita. El títol anuncia el llibre que, en un infinitiu il·limitat, s’obre a la profunditat de les edats de la paraula durassiana per lluitar contra les pors, els mites, els dolors i la solitud que l’enderien.
15,00€ 14,25€
Aurea dicta
25,90€ 24,60€
Madrid emilia pardo bazán

Pardo Bazán, Emilia

Emilia tenía todos los atributos para ser una gran cronista: una vasta cultura, gran riqueza de lenguaje,un enorme interés y curiosidad por todo lo que la rodeaba y una falta total de prejuicios. Sus crónicas deMadrid se convierten en la mejor guía para conocer no solo la ciudad y su sociedad, sino también a la mujer con la personalidad más arrolladora de la literatura española. Contiene mapa de Madrid y cuaderno de notas.
19,00€ 18,05€
De las crónicas o tienpos de Eusebio-Jerónimo-Próspero-Madrigal

Madrigal, Alfonso de

En el presente libro se ofrece la primera edición crítica completa de la traducción romance De las crónicas o tienpos de Eusebio-Jerónimo, conservada en un único manuscrito de la Biblioteca Nacional de España (ms. 10811).Además, en el amplio y riguroso estudio introductorio se identifica, entre la multitud de manuscritos que nos han transmitido el texto latino de sanJerónimo, el original del siglo XV que está en la base de la traducción de Alfonso Fernández de Madrigal,“El Tostado”, e incluso su antepasado más remoto delsiglo IX.Integrado en el círculo del rey Juan II y elmarqués de Santillana, recibe el encargo en torno a1449 de traducir los Chronici Canones, una historia universal dispuesta en tablas cronológicas que había servido para la confección de la General Estoria de Alfonso Xel Sabio.Esta traducción fue un auténtico acontecimientopara la Castilla en la primera mitad del XV, momento en el que se estaba produciendo un importante cambio en el ámbito de la traducción respecto a las prácticas medievales que anunciabala ya inmediata llegada del Humanismo.
39,00€ 37,05€
El sadismo de Baudelaire

Blin, Georges

Este volumen reúne cuatro ensayos publicados en 1948,durante los años más prolíficos de Georges Blin, maestro de maestros de la crítica literaria francesa. Enellos explora los abismos de la consciencia del poeta, las complicaciones y las contradicciones de su imaginario. También cuestiona algunos aspectos del polémico ''Baudelaire'' del filósofo francés y le reprochaaquello que no percibió en su poesía.
19,00€ 18,05€
Sangre en los estantes

Camarasa, Paco

Sangre en los estantes es el libro decabecera para todos los amantes de la novela negra de nuestro país. PacoCamarasa, uno de los mayores especialistas en la materia, ex librero ycomisario de BCNegra, nos plantea un libro ordenado, como buenlibrero, de la A a la Z, con la historia de este ya mítico géneroliterario, hoy en día tan de moda.El libro nos ofrece un recorridopor los grandes nombres del género, explicándonos sus mayoresaportaciones. También despliega un sinfín de anécdotas y desmenuza lasdiferencias dentro del género por países y culturas, las subcategoríasdentro de lo que denominamos novela negra y un sinfín de historias.Todo ello relatado con la sabiduría, la pasión y la proximidad quesolo Paco Camarasa tiene. Por este motivo es el más querido y reconocidoexperto en el género, y siempre consigue mover a los lectores.
9,95€ 9,45€
ISMAÍL KADARÉ: LA GRAN ESTRATAGEMA

Rodrigo Breto, José Carlos

Ganador del Premio Príncipe de Asturias de las Letras en 2009 y del Man Booker International Prize en 2005, Ismaíl Kadaré es autor de una literatura combativa, incansable cuando se trata de denunciar las injusticias y los males del totalitarismo que
24,00€ 22,80€
El drama intempestiu

Batlle, Carles

_El drama intempestiu_ és una reflexió sobre el desafiament que suposa escriure -i escriure teatre- en l'actualitat, una mirada sobre les condicions i les categories del contemporani (i sobre la idea de compromís que li és inherent). També és una defensa de la vigència de la literatura dramàtica (partitures textuals per a l'escena) en un món perplex en què les nocions d'història, subjecte i representació caminen a la corda fluixa. Un món en què la necessitat d'autenticitat -la pulsió pel real- i la vindicació de la fi cció conviuen i es confronten constantment. Finalment, sense ser un manual d'escriptura o un estudi històric sobre el teatre actual, _El drama intempestiu_ tampoc no s'oblida de presentar-nos procediments i tendències inspiradors.
19,00€ 18,05€
La melancolía de las obras tardías

Hamvas, Béla

La sonata Waldstein'', ''Coger cerezas'', ''Kierkegaard en Sicilia'' o ''El maravilloso viaje de Joachim Olbrin'' son algunos de los títulos de esta cuidada selección de textos de Béla Hamvas que Adan Kovacsics ofrece a los lectores en lengua española de este gran escritor húngaro que todavía sigue siendo casi un desconocido entre nosotros.
17,00€ 16,15€
Este libro te alegrará la vida

Gray, Daniel

Empezar un nuevo libro, visitar otras casas y cotillear entre las estanteri?as, recordar una lectura de la infancia, el olor de los libros, dedicar una tarde a organizar la biblioteca, leer en la cama, esperar con impaciencia el siguiente de la trilogi
17,90€ 17,00€
La literatura recordada

Iborra, Enric

Les 101 notes de lectura sobre temes, autors i obres de la literatura universal en general i de la catalana en particular. A travésd'una obra rellegida o redescoberta, es detecten freqüències significatives i obsessions reveladores.
19,00€ 18,05€
PLANO AMERICANO

Gerriero, Leila

Esta personalísima cartografía incluye a personajes que van del incendiario Nicanor Parra a la inquietante Idea Vilariño. Con dotesde orfebre -minuciosidad, presición, elegancia-, la autora propone en cada retrato una inmersión total en el universo
22,90€ 21,75€
AVANTATGES I ELS DESAVANTATGES, ELS

Battista Alberti, Leon

En una època en què l ideal de vida desitjat per molta gent és enriquir-se ben de pressa, els estudis literaris, per força, van de mal borràs. Reflexió rigorosa i personal sobre la professió del literat i sobre les privacions i els inconvenients que
14,00€ 13,30€
UN HOBBIT UN ARMARIO Y UNA GRAN GUERRA
22,60€ 21,47€
Humanismo y crítica democrática
17,90€ 17,00€
Manual de pronunciació

Castellanos i Vila, Josep Anto

El nou Manual de pronunciació de Josep Anton Castellanos posa al dia i amplia els criteris d'elocució formal, i els combina amb models d'expressió oral i amb exercicis d'autocorrecció sobre accentuació i modalitats tonals, sobre vocalisme tònic i àton, contactes vocàlics i consonantisme, sense deixar de banda les diferències entre variació col·loquial, locució acurada i interferències. L'obrava adreçada especialment als estudiants, als docents i als filòlegs, als periodistes, als publicistes, als professionals de la comunicació audiovisual i les relacions públiques, alhora que és útil també als actors, als professors i mestres, als advocats, als polítics i, en general, a tota persona que ha de parlar en públic i necessita dominar l'expressió oral estàndard. Podeu baixar del web els arxius sonors amb els models d'expressió oral. Contenen elocucions en varietats central, nord-occidental, valenciana, balear i rossellonesa.
14,90€ 14,15€
Cómo leer un poema

Eagleton, Terry

En este texto lleno de ingenio y rigor, pero siempre accesible, Terry Eagleton, uno de los grandes teóricos de la literatura, sostiene que el arte de leer poesía está en peligro de extinción. En la actualidad, no se enseña a los estudiantes a ser sensibles al lenguaje: cómo leer un poema prestando la debida atención a su tono, aire, ritmo, textura?, no limitándose tan sólo a «lo que dice». Para demostrar cómo llevar esto a la práctica, el autor escoge un amplio abanico de poemas desde el Renacimiento hasta nuestros días y los somete a un detallado análisis, brillante y revelador. Y, de la mano de críticos pioneros como los formalistas rusos, plantea algunas preguntas clave: - ¿Qué es la poesía y en qué se diferencia de la prosa? - ¿Tiene la poesía un lenguaje propio? - ¿Qué entendemos exactamente por imágenes poéticas? Lúcido, entretenido y penetrante, Cómo leer un poema está pensado para poner fin al carácter intimidatorio que, con demasiada frecuencia, rodea a la poesía, convirtiéndola así en propiedad personal tanto del estudiante como del lector general.
21,50€ 20,42€
Aspectes de la poesia catalana de la postmodernitat

Marrugat, Jordi

Una de les definicions més acceptades del terme postmodernitat és la que el considera el nom d'un període històric, aquell que segueix el de la modernitat. Si la societat sorgida de la revolució industrial va produir una cultura moderna, la transformació d'aquella en una societat postindustrial donà lloc a una cultura postmoderna. És la pròpia d'occident des dels anys seixanta del segle XX. Els seus principals condicionants han estat: l'aparició de nous costums de producció i consum cultural, l'augment infinit de l'emissió d'informació i la desintegració de les estructures que permeten articular-la en relats representatius socialment compartits. Això ha fet impossible l'aparició de panorames generals prou comprensius de la cultura de les darreres dècades, o de parts àmplies d'aquesta, com ho poden ser el gènere poètic o el narratiu. Aspectes de la poesia catalana de la postmodernitat és el primer llibre català que s'enfronta obertament a aquesta problemàtica.
28,00€ 26,60€
Escriptures contemporànies: Baltasar Porcel i la seva obra

Escriptures contemporànies: Baltasar Porcel i la seva obra recull els treballs llegits a les Jornades d'estudi sobre Baltasar Porcel, celebrades a Palma del 7 al 10 de novembre de 2008 sota l'impuls del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de les Illes Balears i de la Càtedra Alcover-Moll-Villangómez, tot coincidint amb el setantè aniversari de l'escriptor andritxol. En aquests treballs, un bon nombre d'estudiosos de la literatura catalana aprofundeixen en la personalitat literària de Porcel i en els múltiples caires de la seva obra: novel·les, contes, teatre, articles periodístics, assaigs, entrevistes... Els vint-i-dos estudis recollits aquí ens demostren que la literatura de Baltasar Porcel és una de les més importants que s'han produït des de la segona meitat del segle XX fins ara.
26,00€ 24,70€
Classicisme i Renaixement: una idea d'Itàlia durant el Noucentisme

Gavagnin, Gabriella

Aquest llibre reconstrueix els fragments d’un discurs amb el qual la cultura catalana dels anys vint va fixar una imatge de la cultura italiana marcada per la seva dimensió renaixentista. Promotors i defensors d’aquest particular corrent italianista van ser personalitats com Josep Aragay, Carles Riba, Tomàs Garcés, Antoni Rubió, Eugeni d’Ors, Magí Morera i Galícia o Joan Estelrich.
15,00€ 14,25€
L'única certesa...

La poesia i la prosa de Màrius Sampere no arribaran a tenir mai tota la incidència, tot l’impacte que haurien de tenir tant a l’interior del país, com a l’exterior del país, fins que no existeixi un nodrit cos de literatura crítica que expliqui a fons, amb deteniment i rigor, l’extraordinària riquesa i l’abast artístic, intel·lectual i humà d’aquesta obra. El llibre que tenen a les mans vol constituir una primera aportació, modesta però altament significativa. A més, arriba just per celebrar els 80 anys del poeta, 80 anys d’una vida creativa que ha marcat i marcarà encara un abans i un després en la gran tradició de la poesia catalana moderna i contemporània.
20,00€ 19,00€
Trayectorias de la novela policial en España
20,00€ 19,00€